tirsdag 27. oktober 2009

Savnet etter alt og ingenting!

Jeg har kommet saapass langt i oppholdet mitt at jeg begynner aa savne en del ting. Alt fra smaa ubetydelige ting til mer viktige ting saaklart. Her kommer en liten liste over ting jeg kjenner savnet etter her i Ghana:
Rene klaer: Jeg er ikke blitt noe flinkere til aa vaske klaer altsaa. Jeg hadde haapet jeg skulle faa teken, men etter 7, nesten 8 uker blir det enda ikke rent. Ender opp med saar paa enhver knoke etter all skrubbing og av den sterke saapen. For en ukes tid siden, sa Mama Mina at det var nok med alle disse skadene og fra naa av tar hushjelpen klesvasken. Huff jeg er bortskjemt! Men en ting skal sies, vi betaler han for aa ta den, og pengene gaar til utdanning. Saa jeg bidrar til noe positivt. Jeg ser paa det som en vinn vinn situasjon. Han faar utdanning, jeg faar rene klaer!
Senga mi: Dere tror kanskje, utifra bildene at jeg har en kjempe god seng, men det er nok ikke tilfellet. Madrassen er lik null og jeg ligger saa og si paa bjelkene. Saa har jeg ikke vodt i ryggen fra foer, saa faar jeg det naa! Hehe!
Stillhet: Ikke mulig! Her er det et stoeynivaa som ikke likner grisen, alt er alltid paa full guffe! Enten det er moskeen, trafikken eller radioen klokka fem om morgenen. Selv med oerepropper om natten, er det ikke et minutt stillhet. Hehe, det er vel en sjarm med det og!! Saa jeg har vel funnet ut at jeg begynner aa savne lyden av Starefossen!!
Anonymitet: Det er vel ikke noe aa legge skjul paa at som hvit kvinne i Afrika faar man MYE oppmerksomhet. Jeg vet ikke om det er min slaaende skjoennhet, eller om det er saann med alle, men uansett hvor man gaar, hva man har paa seg, det spiller ingen rolle. Mye uoensket oppmerksomhet. Saa jeg ser frem til aa kunne gaa en tur i byen uten at noen overhode bryr seg om meg. Hehe!
Grandiosa: Trodde aldri jeg skulle si dette, men jeg begynner aa savne grandiosaen!! Huff det er ganske trist egentlig. Maten til Mama Mina er kjempe god, det er absolutt ingenting galt med den. Men jeg savner Grandiosa!!! Snufs!
Soeppelboette: I Ghana finnes det ikke soeppelboetter. Det syns for aa si det saann! Soeppel over alt. Men jeg klarer ikke aa kaste fra meg soeppelet hvorenn jeg er. Det faller meg ikke inn, saa jeg har et merkelig savn etter soeppelboetter!?
Kvisefritt ansikt: Malaria tablettene mine for skylden for mye, ogsaa alle kvisene! Hehe, i tillegg til hoey fuktighet, og MYE solkrem blir huden feit! Har vel cirka mer kviser naa enn jeg hadde som fjortenaaring!! Gisp!!
Energi: Igjen Malaria tablettene faar skylden!!Hehe, i tillegg til varmen selvfoelgelig! Om man ikke er flink nok til aa drikke, mister man fort energien! Jeg merker jeg har mindre energi her nede enn hjemme. Er konstant troett!! Men blir jo bekmoerkt klokka 18, og hodet mitt sier at naar det er moerkt er det paa tide aa sove. Saa jeg er som regel i seng i aatte-ni tiden, haha!!
Dette hoertes negativt ut! Jeg har det bra altsaa, vil ikke at dere skal tro noe annet, hehe! Men litt klaging maa til av og til, selv om det er bare smaating jeg har aa klage paa. For sum av summarum er tilvaerelsen i Ghana upaaklagelig. Jeg stor koser meg. Vi har til og med unnet oss litt vestlig luksus de siste dagene med kino, bowling og bassengkant med oel! Livet er for oeyeblikket ganske greit! Haaper alt er vel med dere der hjemme og. Tiden gaar fort naa, plutselig er jeg paa norsk jord igjen. Haaper alle har det bra saa lenge!! Trenger vel egentlig ikke aa nevne hva jeg savner mest, for det er vel ingen overaskelse, min kjaere, elsker deg John Fredrik!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar