onsdag 9. september 2009

Hei alle sammen=)

Med 3 pc'er paa 65 studenter paa hotellet har jeg ikke faatt oppdatert dere for i dag. Da var jeg endelig fremme da i Accra og Ghana.. Turen startet fra Gardermoen sondag morgen. Der traff jeg to andre jenter fra Bodo som jeg reiste sammen med nedover. Turen var lang, men spennende... Masse sommefugler i magen=) Naar vi kom fram, ble vi mott paa flyplassen og kjort til hotellet vi bor paa "Pink Hostel". Her innkvarteres alle SYTO frivillige fra hele verden hver eneste uke. Saa det er mange nye ansikter og venner aa bli kjent med. Hele uken er det opplegg fra Syto sin side. Mandagen var vi paa stranden stort sett hele dagen. Bare avslapping og bli kjent. Vannet var jo selvfolgelig ikke noe aa klage paa.... Deilig!!! Tirsdagen var vi paa kontoret til Syto som ligger midt i sentrum av hovedstaden, hvor vi hadde info mote om ghanesisk kultur og tradisjon + opplaering i dans og tromme... (og trommen er allerede bestilt til avreisen=) Idag har vi hatt en rundtur i Accra, bade i buss og til fots... Vaert paa markedet og prutet litt (hater det, men maa laeres, ellers blir man rundlurt) Ellers er det mange nye ting aa bli vant til.... Lukten av Accra, som er en blanding av sott, eksos og kloakk, maten = mye stekt ris, "jollof", "fufu"= tykk grot som afrikanerne spiser med. Likner en tykk stappe, skikkelig bonnfyll som de lever paa hele dagen... Ellers er det varmt og klamt, veldig fuktig og tett og puste. Men alt blir en tilvenningssak. Ellers er ghanesere veldig braakete, mye hoy musikk og mye tuting, men er ellers ett veldig hyggelig folk. Har allerede blitt fridd til saa.... Hehe. Men naa renner tiden min ut her, og jeg maa avslutte for denne gang... Vi blir plassert i vertsfamiliene til helgen, saa haaper paa ny oppdatering over helgen... Bilder kommer ogsaa etterhvert.... Haaper dere har det bra alle sammen hjemme i Norge.. Savner dere allerede :S

Klemmer fra meg

1 kommentar:

  1. Hei!!
    kjekt å høyra du har da fint og at ting skjer! glede meg te å høyra meir og sjå bilde! kos deg masse!
    klem

    SvarSlett